Jak motivovat děti/osoby s poruchou autistického spektraAkreditováno MPSV ↓ 
↓8 hod. | 2. 250,- Kč/os.
Co se dozvíte
Motivace, podpora pozitivního chování, odměňování a nastavení funkčního odměňovacího systému má při práci s dětmi/osobami s PAS zcela zásadní vliv na chování, průběh výchovy, vzdělávání, na učení se novým dovednostem.
Často si kladete otázku, za co vlastně dítě/osobu s PAS odměňovat? Mám odměňovat dítě/osobu za to, že se chová „normálně“? Motivace jako způsob ovlivňování chování má v procesu učení u dětí/osob s PAS klíčovou roli. Řekneme si, jak vlastně můžeme osobu s PAS přirozeně podpořit a eliminovat tak chování náročné na péči. Podíváme se společně na hierarchii potřeb lidí, které ve chvíli, kdy dochází k jejich neuspokojení, ovlivňují chování lidí s PAS. Pozornost bude věnována také způsobům a formám odměňování. Zaměříme se na to, jak vybírat a hledat motivátory. Ukáži vám ve vlastní praxi ověřené omyly a chyby, kvůli kterým nám motivace/podpora u dítěte/osoby s PAS velmi často selhává.
Cílem kurzu je porozumět individuálním potřebám lidí s PAS, které se promítají do vhodného či nevhodného chování. Rozumět pohnutkám, které je k tomuto chování vedou a které mohou velmi výrazně ovlivňovat proces učení se dovednostem. Účastník kurzu bude schopen po jeho absolvování pracovat s motivátory u konkrétního člověka a bude schopen nastavovat odměnový, motivační systém. Porozumí také tomu, jak podpořit (motivovat) člověka v jeho přirozeném prostředí.
Kurz vede účastníka především cestou podpory pozitivního chování než-li cestou, která využívá při řízení chování tresty a sankce. Kurz je doplněn obrazovým materiálem – fotografiemi, které mohou být pro účastníky inspirací pro přenos získaných informací do praxe.
Pro koho je kurz určen
Pro sociální pracovníky, pro pracovníky v sociálních službách.
Pro rodiče a rodinné příslušníky s dětmi/osobami s poruchami autistického spektra – pro neformální pečující.
Pro širokou veřejnost.
O čem to bude
- Co je motivace?
- Hierarchie potřeb – Maslowova pyramida.
- Motivace jako způsob ovlivňování chování.
- Mám dítě/osobu s PAS odměňovat za to, že se chová “normálně?
- Co je normální a nenormální chování z pohledu zdravého člověka a člověka se sociálním handicapem.
- Jak můžu člověka podpořit? Co mohu odměňovat?
- Podpora jiného, alternativního a neslučitelného chování s chováním náročným na péči.
- Jasná a konkrétní motivace. Využití zájmů k motivaci.
- Formy odměňování – materiální, činnostní a sociální odměna.
- Způsob odměňování – ukázky fotografií.
- Žetonový systém a jeho cíle.
- Proč motivace nefunguje? Základní omyly při nastavování odměňovacího systému.
Časová dotace
8 vyučovacích hodin
Forma vzdělávání
Prezenčně i online (při objednávce kurzu organizací je nutné do poznámky uvést formu).
Otevřené kurzy – pokud není výslovně uvedena forma online, je možná pouze prezenční účast.
Lektor
Mgr. Jaromíra Staňková, DiS.
Pozvat lektora k nám