Rozvoj komunikačních a sociálních dovedností u dětí, žáků s PAS s mentálním handicapemAkreditováno MŠMT ↓
↓8 hod. | 2. 250,- Kč/os.
Co se dozvíte
Účastníci se seznámí se specifiky komunikace u dětí, žáků
s PAS a přidruženým mentálním handicapem. Představeny budou deficity
a obtíže v diagnostické triádě. Kurz je veden jako praktická metodická příprava personálu pro rozvoj komunikačních a sociálních dovedností
u konkrétně vybraného dítěte/žáka s narušenou komunikační schopností nebo s dítětem/žákem neverbálním. Důraz je kladen na individualizaci augmentativní a alternativní komunikace (AAK) tak, aby
ji po absolvování kurzu mohl účastník ihned použít v praxi.
Kurz je také sebereflexí personálu, zda doposud používané/nepoužívané metody, úroveň komunikačních prostředků apod., byly pro konkrétního žáka/studenta zvoleny vhodně.
Lektorka používá během kurzu zážitkové a interaktivní metody, fotografie s praktickými ukázkami možností zpracování komunikačních systémů, videozáznamy s ukázkou napodobování atd.
Pro koho je kurz určen
Pro učitele MŠ, učitele 1. a 2. stupně ZŠ, učitele speciálních škol, učitele gymnázií, učitele SŠ, asistenty pedagoga.
Pro metodiky prevence, výchovné poradce, vychovatele školských zařízení. Pro učitele – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů.
O čem to bude
- Diagnostická triáda (komunikace, sociální interakce, představivost – PAS provází specifické vzorce chování, nespecifické faktory výrazně ovlivňující příjem informací).
- Komunikace a její deficity.
- Problémové oblasti sociálního vývoje.
- Preverbální dovednosti jako základ komunikace.
- Rozvoj očního kontaktu a jak na něj.
- Důležitost napodobování (imitace).
- Navázání vztahu s žákem s omezenou komunikační schopností, s neverbálním žákem.
- Funkčnost komunikace.
- Individualizace alternativní a augmentativní komunikace (AAK).
- Správné zvolení úrovně komunikačních prostředků dítěte/žáka.
- Praktické vytvoření slovní zásoby u konkrétního dítěte/žáka.
- Zásady komunikace s žákem s PAS.
Časová dotace
8 vyučovacích hodin
Lektor
Mgr. Jaromíra Staňková, DiS.
Mgr. Petra Havlová