Základní desatero doporučení a strategií pro práci s dětmi, žáky s poruchami autistického spektraAkreditováno MŠMT ↓
↓4 hod. | 1. 250,- Kč/os.
Co se dozvíte
Účastníci se seznámí se základními způsoby a strategiemi práce vycházející především z metodiky strukturovaného učení. Základní desatero vyplývá z diagnózy PAS. Přestože způsoby práce musí být vždy individuálně přizpůsobené na míru každému jednotlivci, existují základní pravidla a strategie, které obecně při uplatňování v praxi napomáhají úspěšnosti výchovně vzdělávacího procesu.
Tolerance, akceptace jinakosti, hledání alternativních a nadstandardních způsobů řešení by měly být tématy, nad kterými se účastníci budou, po absolvování kurzu, v praxi zamýšlet.
Cílem kurzu bude také uvědomění si, že je nutné při práci s osobami s PAS vystoupit z vlastní komfortní zóny, hledat „jiné cesty“ řešení a akceptovat jinakost každého jednotlivce.
Pro koho je kurz určen
Pro učitele MŠ, učitele 1. a 2. stupně ZŠ, učitele speciálních škol, učitele gymnázií, učitele SŠ, asistenty pedagoga.
Pro metodiky prevence, výchovné poradce, vychovatele školských zařízení. Pro učitele – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů.
O čem to bude
- 1. Pravidlo přesnosti, jasnosti instrukcí a zajištění předvídatelnosti.
- 2. Pravidlo jasné a konkrétní motivace.
- 3. Pravidlo vyšší míry tolerance.
- 4. Vyšší míra vysvětlování sociálně komunikačních pravidel a situací.
- 5. Pravidlo důslednosti v přístupu.
- 6. Vyšší míra vizuální podpory.
- 7. Využití hmatu jako zdroje učení.
- 8. Vhodné a efektivní strategie nácviků zohledňující speciální potřeby dětí/žáků/studentů.
- 9. Nadstandardní řešení obtíží s pozorností.
- 10. Hledání alternativních způsobů řešení při smyslových obtížích.
Časová dotace
4 vyučovací hodiny
Lektor
Mgr. Jaromíra Staňková, DiS.
Mgr. Petra Havlová