Základní principy a specifika vzdělávání dětí a žáků s PAS s mentálním handicapemAkreditováno MŠMT ↓
↓8 hod. | 2. 250,- Kč/os.
Co se dozvíte
Účastníci se seznámí s pravidly vzdělávání dětí, žáků s PAS,
se základními didaktickými principy metodiky strukturovaného učení – individualizace, strukturalizace, vizualizace a motivace. Informováni budou i o nespecifických faktorech (osobnost pedagoga a role asistenta pedagoga) a faktorech negativně ovlivňujících úspěšnost výuky a vzdělávání (např. kvalita pozornosti, sociální vztahy).
Zodpovězeny budou otázky Jak individuálně přistupovat k dětem, žákovi, s PAS? Jak strukturovat prostředí, čas, činnosti? Jak důležitá je vizualizace u žáka s PAS? Jaký smysl má motivace a jak dítě/žáka motivovat?
Lektorka používá během kurzu zážitkové a interaktivní metody, fotografie a videozáznamy s ukázkami metod strukturovaného učení.
Pro koho je kurz určen
Pro učitele MŠ, učitele 1. a 2. stupně ZŠ, učitele speciálních škol, asistenty pedagoga.
Pro metodiky prevence, výchovné poradce, vychovatele školských zařízení. Pro učitele – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů.
Kurz je zaměřen na děti předškolního věku a na žáky s PAS s přidruženým mentálním handicapem.
O čem to bude
- Znalost symptomatiky poruch autistického spektra.
- Strukturované učení – základní principy metodiky strukturovaného učení.
- Individualizace – význam individuálního přístupu k žákům.
- Strukturalizace – struktura prostředí – prostoru, pracovního místa, pracovních činností.
- Struktura času.
- Vizualizace – vizualizace prostoru, činností.
- Procesuální schémata.
- Vizualizace času.
- Motivace – nastavení funkčního systému odměn, motivační tabulky, žetonové systémy.
- Nespecifické faktory a faktory negativně ovlivňující výchovu a vzdělávání dětí s PAS.
Časová dotace
8 vyučovacích hodin
Lektor
Mgr. Jaromíra Staňková, DiS.
Mgr. Petra Havlová