Základní principy a specifika vzdělávání dětí a žáků s Aspergerovým syndromem nebo vysocefunkčním autismemAkreditováno MŠMT ↓
↓8 hod. | 2. 250,- Kč/os.
Co se dozvíte
Účastníci se seznámí s pravidly vzdělávání žáků s PAS, s didaktickými principy metodiky strukturovaného učení – individualizace, strukturalizace, vizualizace a motivace.
Informováni budou o nespecifických faktorech (osobnost pedagoga a role asistenta pedagoga) a faktorech negativně ovlivňujících úspěšnost výuky a vzdělávání (např. kvalita pozornosti, sociální vztahy).
Zodpovězeny budou zejména otázky: Jak strukturovat prostředí, čas, činnosti? Jak důležitá je vizualizace u žáka s PAS? Jaký smysl má motivace? Jak osobnost pedagoga a sociální vztahy ve třídě mohou pozitivně či negativně ovlivnit celý vzdělávací proces?
Lektorka používá během kurzu zážitkové a interaktivní metody, fotografie a videozáznamy s ukázkami metod strukturovaného učení.
Pro koho je kurz určen
Pro učitele 1. a 2. stupně ZŠ, učitele gymnázií, učitele SŠ, asistenty pedagoga.
Pro metodiky prevence, výchovné poradce, vychovatele školských zařízení. Pro učitele – vedoucí školních zájmových kroužků a klubů.
Kurz je zaměřen na žáky a studenty s Aspergerovým syndromem nebo vysoce funkčním autismem v inkluzivním vzdělávání.
O čem to bude
- Symptomatika poruch autistického spektra – diagnostická triáda.
- Strukturované učení – základní principy metodiky strukturovaného učení.
- Individualizace – význam individuálního přístupu k žákům.
- Strukturalizace – struktura prostředí – prostoru, pracovního místa, obsahu výuky.
- Struktura času.
- Struktura a specifika vyučovací hodiny.
- Vizualizace – vizualizace prostoru, činností.
- Procesuální schémata.
- Vizualizace času.
- Motivace – nastavení funkčního systému odměn.
- Nespecifické faktory a faktory negativně ovlivňující výchovu a vzdělávání dětí s PAS.
Časová dotace
8 vyučovacích hodin
Lektor
Mgr. Jaromíra Staňková, DiS.
Mgr. Petra Havlová